marți, 3 aprilie 2012

Sa-l hranim corect!

   Startul obiceiurilor de masa incepe din burtica.  S-a descoperit ca ceea ce manaca mama in timpul sarcinii poate influenta gusturile copiilor.
   Sune un Nu clar sucurilor dulci. Sucul este doar un lichid plin de calorii, fara nici o valoare nutritionala. Pana la 6 ani un pahar  pe zi de suc de fruct stors in casa este suficient.
     Diversifica-i mereu alimentatia. Un aliment refuzat azi, poate deveni un alimet agreat mai tarziu. Cu cat cunoaste mai multe texturi, mai multe tipuri de mancare, va accepta mai usor diverse mancaruri cand va creste.
    Trebuie sa ii vorbim copilul depre mancarea sanatoasa. Cel mai concret exemplu il am de la copilul meu. Mereu i-am prezentat avantajele hranei sanatoase. Are 5 ani jumatate acum si inainte sa manace ceva nou intreaba "e sanatos, mami?". La magazin nu cere nicioadata cipsuri, le stie gustul dar le evita. De cateva saptamani a cerut singur sa ii fie inlocuita cacaoa de seara cu lapte, tot pe motiv "ca laptele gol e mai sanatos".
    Trebuie pastrat un program de masa. Desi stiu ca tentatia de a-i oferi ceva intre mese este mare "ca nu a mancat suficient", nu faceti asta si nu fugiti prin casa dupa copil cu mancare. Un copil trebuie sa aiba 3 mese principale si 2 gustari pe zi la o diferenta de 3 ore.
    Este injust sa il privam in totaliate de dulciuri. Putem face anumite concesii. Ii putem da prajituri, nu acadele. Cate o ciocolatica, dupa-masa, din cand in cand, este iarasi ok. Eu am facut o intelegere cu copilul meu. De cate ori imi cerea ceva dulce, il rugam sa manance o bucatica de fruct inainte.  Macar exista o compensatie, plus ca acest lucru nu il deranja deloc. Bineinteles asta se intampla o data pe zi.
     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu